„W biznesie nie ma drogi na skróty. Taka postawa każdego menedżera oraz każdego pracownika, zawsze wszystkim się opłaca”
Absolwent wydziału Ekonomii i Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. Doradca biznesowy oraz ekspert z zakresu zarządzania zespołami oraz negocjacji i sprzedaży.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach sprzedaży polskich i zagranicznych firm. Jako Dyrektor Handlowy odpowiedzialny był za zarządzanie strukturami sprzedażowymi oraz budowanie i realizację strategii. W kolejnych firmach, na stanowiskach Menedżera Sprzedaży zrealizował szereg projektów rozwojowych, podnosząc na wysoki poziom kompetencje handlowe i menedżerskie swoich zespołów.
Doskonała umiejętność motywowania innych, przekazywania wiedzy oraz zdolności przywódcze sprawiły, że rozpoczął karierę jako trener biznesu w najlepszych ośrodkach szkoleniowych w Polsce. Ukończył też m.in. Szkołę trenerów zarządzania „Matrik” oraz jest członkiem Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania „Matrik”.
Jego dwudziestoletnie doświadczenie w roli praktyka biznesu, menedżera, doradcy i trenera pozwala mu szybko i trafnie diagnozować oraz zrozumieć rzeczywiste problemy zespołów i organizacji. Przeszkolił ponad 2000 menedżerów, a pomyślnie zrealizowanymi projektami może pochwalić się m.in. w takich firmach jak Grupa Kapitałowa PGE (Polska Grupa Energetyczna), Nivea, Sandoz, SeaLand, Procter & Gamble, L’Oreal, Bank Millennium, Millennium Leasing, Pekao S.A., Bank BPH, NBP, Polimex-Mostostal, Asseco Poland, PGNiG, PZU, PZU Życie, Solid Security, Dalkia Łódź, PKN Orlen, Novartis, Vienna Insurance Group (Capitol), Solid Security, Lafarge Kruszywa i Beton Polska, Buique Immobiliere Polska, GDF Suez Energia Polska, Addit, Controlling – Systems, Cegedim Group Poland, Controlling – Systems, Horiba Medical,
Jego specjalizacją jest efektywne zarządzanie zespołem, „układanie organizacji sprzedażowych”, przygotowanie pracowników do skutecznej sprzedaży i negocjacji oraz przeprowadzanie zespołów przez zmiany. Zawsze zwraca uwagę na potrzebę posiadania świadomości biznesowej przez pracowników na różnych poziomach zarządzania i na różnych poziomach operacyjnych organizacji. Do realizowanych projektów zawsze podchodzi kompleksowo. Uważa, że dokonywanie pozytywnych, pożądanych zmian w każdej organizacji (w zespole, dziale, firmie) zawsze musi być przeprowadzone jednocześnie w obszarze kompetencji, procesów oraz realizowanych projektów.
Krzysztof Kudeń wykazuje się dojrzałym podejściem w relacjach międzyludzkich i rozwiązywaniu konfliktów. Oprócz nabytych kompetencji menedżerskich ma cechy, które sprawiają, że partnerzy biznesowi wysoko cenią współpracę z nim. W życiu zawodowym jak i prywatnym buduje owocne relacje z otoczeniem dzięki swojej otwartej i mocno zaangażowanej postawie.
Jedna z jego najważniejszych biznesowych tez mówi o potrzebie szybkiego wdrożenia nowej kultury menedżerskiej, opartej na postawach ludzi odpowiedzialnych i świadomych biznesowo.
Doświadczenie biznesowe to głównie:
- Realizacja celów biznesowych opisanych za pomocą typowych dla obszaru sprzedaży KPI
- Zarządzanie zespołami sprzedażowymi w tym:
- odpowiedzialność za sprzedaż i dystrybucję produktów na danych obszarze biznesowym
- tworzenie oraz rozliczanie celów ilościowych i jakościowych dla handlowców
- rozliczanie celów/zadań sprzedażowych podległych zespołów
- planowanie rozwoju biznesu na podległym terenie + rozwój portfela klientów
- kontrolowanie/monitorowanie sprzedaży oraz efektywne działania naprawcze
- „in field training”/ “double visit” – wspólna praca z handlowcami w formule coachingowej
- rozwój/szkolenia podległych pracowników
- motywowanie zespołów (finansowe i niefinansowe) – systemy premiowe + udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
LISTA OBSZARÓW SZKOLENIOWYCH (KOMPETENCJE TRENERSKIE):
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
- Diagnozowanie wąskich gardeł w obszarze zarządzania cała organizacją
- Zarządzanie zmianą w organizacji w warunkach gospodarki wolnorynkowej
- Mistrzowska robota – kompetencje Menedżera w firmach produkcyjnych (brygadziści, mistrzowie, kierownicy)
- Akademia Menedżera. Kompletne kompetencje Menedżerskie
- Skuteczny Menedżer – Start na Menedżera
- Skuteczny Menedżer – Menedżerski profesjonalizm
- Skuteczny Menedżer – Tajemnice sukcesu
- Budowanie skutecznego zespołu
- Coaching oraz coaching menedżerski
- „Leadership”. Kiedy menedżer staje się liderem?
- Współpraca i organizacja w zespole z wykorzystaniem synergii zespołu
- Sztuka motywowania pracowników w warunkach wolnego rynku
- Warsztaty „Team Building’u”
NEGOCJACJE I SPRZEDAŻ
- Sztuka negocjacji:
- Negocjacje sprzedażowe
- Negocjacje zakupowe
- Negocjacje windykacyjne
- Negocjacje zawansowane
- Sztuka sprzedaży
- Profesjonalny kontakt handlowy
- Zarządzanie sprzedażą oraz zespołem sprzedażowym
- Profesjonalna obsługa klienta oraz obsługa trudnego klienta
- Tworzenie systemów premiowych/motywacyjnych dla handlowców
- Analiza wąskich gardeł w systemie sprzedaży firmy + działania naprawcze
INNE OBSZARY KOMPETENCJI TRENERSKICH
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie stresem w pracy i w życiu
- Sztuka skutecznej komunikacji w biznesie
- Sztuka prezentacji i autoprezentacji
- „Savoir vivre” w biznesie
- Erystyka, czyli umiejętność twórczego rozwiązywania sporów i konfliktów w trudnych warunkach rynkowych
Zrealizował szkolenia dla ponad 1600 menedżerów, pracując w formule warsztatowej oraz dostarczając im narzędzi do skutecznego zastosowania w praktyce.
ZREALIZOWAŁ PROJEKTY SZKOLENIOWE/ROZWOJOWE MIN. DLA:
- GK Polska Grupa Energetyczna,
- Asseco Poland,
- Nivea,
- Sandoz,
- Procter & Gamble,
- L’Oreal,
- Bank Millennium,
- Millennium Leasing,
- Pekao S.A.,
- Bank BPH,
- NBP,
- GK PGE (Polska Grupa Energetyczna,
- Asseco Poland,
- PZU,
- PZU Życie,
- Solid Security,
- PKN Orlen,
- Novartis,
- Vienna Insurance Group (Capitol),
- Lafarge Kruszywa i Beton Polska,
- Buique Immobiliere Polska,
- GDF Suez Energia Polska,
- Controlling – Systems,
- Cegedim Group Poland,
- Controlling – Systems,
- Horiba Medical,
- SeaLand,
- IFB,
- Raben Polska,