Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

Zarządzanie produktem (product management).

Kategoria:

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

„…. Zarządzanie produktem (product management) to zbiór czynności pracy product managera i /lub kierownika ds. marketingu obejmujące: analizy marketingowe asortymentu, kanałów dystrybucji, działań promocyjnych, cen, przychodów ze sprzedaży produktów, zyskowności produktów, potrzeb segmentów klientów w celu wyznaczenia strategii rozwoju produktu bazującej na zdefiniowanych lukach/ niszach.”
 

Opinie uczestników szkolenia

1. Profesjonalnie prowadzone zajęcia:

  • trener – doświadczenie w praktyce i teorii
  • zajęcia-urozmaicone, teoria przeplatana z praktyką; mała grupa
  • materiały- przejrzyste, uzupełniane na bieżąco podczas zajęć

2. Co wniosło szkolenie?

  • ubrało dotychczasową praktykę w sensowne ramy teoretyczne, które na pewno pomogą w przyszłości lepiej zaplanować moją pracę
  • dostarczyło wiele narzędzi i gotowych planów działania w obszarze w jakim porusza się product manager

 

Program szkolenia

1. Proces zarządzania produktem

  • z jakich etapów się składa
  • definiowanie celów w poszczególnych etapach
  • rola i cele product managera w poszczególnych etapach
  • jaki wpływ na sukces rynkowy produktów mają poszczególne etapy

2. Analiza SWOT firmy – opis bieżącej sytuacji firmy w branży

  • produkty, kanały dystrybucji, półki cenowe, strategie cenowe
  • klienci i segmenty klientów
  • oczekiwania i potrzeby klientów/segmentów klientów
    popyt na produkty/usługi
  • główni gracze na rynku i ich przewagi konkurencyjne

3. Przygotowanie planu marketingowego

  • opis rynku – branża, kategorie produktowe, konkurencja
  • produkt – cechy, unikalne zalety, korzyści dla klienta
  • dystrybucja – sposoby dotarcia do klienta (bezpośrednie i pośrednie)
  • promocja – przekazy, kanały komunikacji, narzędzia komunikacji
  • cena – strategia cenowa, zmiany cen, reakcje na zmiany cen
  • przychody – stałość zmienność przychodów (sezonowość, reakcje na sezonowość)
  • analiza SWOT – mocne i słabe strony nowego produktu, szanse i zagrożenia z otoczenia dla nowego produktu
  • budżet wejścia na rynek – warianty/scenariusze budżetowe
  • rachunek zysków i strat – ile zarobimy na nowym produkcie

4. Zdefiniowanie parametrów nowego produktu

  • MRD – Marketing Requirements Document

5. Monitorowanie procesu NPD (New Product Development)

  • etapy procesu NPD
  • definiowanie celów w poszczególnych etapach
  • rola i cele product managera w poszczególnych etapach
  • wpływ poszczególnych etapów na sukces rynkowy nowego produktu

6. Przygotowanie perswazyjnej komunikacji

  • język korzyści w komunikacji B2B (Business to Businnes) i B2C (Business to Consumer)
    cechy skutecznego mediaplanu

7. Szkolenia zespołu sprzedażowego

  • cykl Kolba – proces nauki dorosłych
  • system 4MAT Berenice McCarthy
  • konspekt szkolenia

8. Dostarczanie produktów wygrywających na rynku

  • cechy HITU rynkowego
  • dlaczego niektóre produkty ponoszą niepowodzenie rynkowe

9. Wsparcie działu sprzedaży/handlowego – gorące telefony

  • bank danych/materiałów: niezbędny pakiet informacji i materiałów dla sprzedawców
  • waga i znaczenie poszczególnych informacji i materiałów w procesie sprzedaży

10. Ewaluacja

  • analiza ilościowa
  • analiza jakościowa

Prowadzący:

Trener-praktyk z 13 letnim doświadczeniem biznesowym i blisko 6 letnim doświadczeniem szkoleniowym. Posiada doświadczenie korporacyjne oraz pracy i współpracy z polskimi przedsiębiorstwami o różnym poziomie rozwoju. Specjalizuje się w zakresie: wyznaczania kierunków rozwoju i programów ich realizacji, opracowywania planów promocji i ich wdrażania, tworzenia pozytywnego wizerunku organizacji, opracowywania koncepcji nowych produktów i ich wprowadzania na rynek, tworzenia i utrzymywania trwałych relacji z klientami. Przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleń.
 

Cena: 1390 pln + 23% VAT

Kontakt

Aneta Korczak
tel. 604 455 182
aneta.korczak@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl