Zarządzanie konfliktem i trudnymi pracownikami w zespole
Kategoria: Polecane Szkolenia, Kadry i płace, Kompetencje osobiste, Human resources, Zarządzanie
Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)
Cel szkolenia:
We współczesnym środowisku pracy umiejętność diagnozowania i rozwiązywania konfliktów jest jedną z kluczowych kompetencji kadry kierowniczej. Menedżerowie nie zawsze mają świadomość, że tworzenie właściwych relacji w zespole i rozwiązywanie konfliktów między pracownikami, należy do ich podstawowych obowiązków. Często brakuje im także specjalistycznej wiedzy jak sobie radzić ze spornymi sytuacjami lub trudnymi współpracownikami.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy nt. psychologii konfliktów w środowisku pracy oraz umiejętności zarządzania trudnymi sytuacjami w zespole.
Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza oraz specjaliści HR
PROGRAM
1. Natura i źródła konfliktów
– Najczęstsze przyczyny konfliktów w środowisku pracy
– Odpowiedzialność pracodawcy i kadry kierowniczej za relacje w firmie
– Lepiej nie mieszać się – czyli kiedy konflikt nie jest tylko prywatną sprawą?
– Dynamika konfliktu – komunikacja i emocje, jawne i ukryte interesy stron
– Konflikt a mobbing – rozpoznawanie i przeciwdziałanie
– Organizacja pracy jako narzędzie przeciwdziałania konfliktom
2. Sposoby rozwiązywania konfliktów
– Strategie rozwiązywania konfliktów – dobór strategii do charakteru konfliktu
– Kompromis – złoty środek czy przekleństwo?
– Szef mediatorem konfliktu – warunki i podstawowe zasady mediacji
– Jak postępować z tzw. „konfliktowym pracownikiem”?
3. Narzędzia i techniki mediacyjne
– Techniki aktywnego słuchania
– Asertywna komunikacja w praktyce
– Dostosowanie stylu przekazu i argumentacji do konkretnych odbiorców
Cena: 430 pln + 23% VAT
Kontakt
Katarzyna Gietka
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl