Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

Warunki handlowe INCOTERMS® 2010

Kategoria: ,

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

Zapoznamy uczestników z aktualną wersją Warunków Handlowych INCOTERMS® 2010. Warunki te są bardzo ważne dla handlowców bo wskazują co jest zawarte w cenie towaru (załadunek, transport, dokumenty) oraz kiedy przechodzi ryzyko utraty czy uszkodzenia towaru ze sprzedającego na kupującego.

Ważne są również dla księgowej bo wskazują moment powstania obowiązku podatkowego.

Uczestnicy zajęć będą potrafili dobrać właściwą formułę INCOTERMS a także nauczymy jak uniknąć powszechnie występujących błędów w stosowaniu formuł handlowych: nadużywanie EXW, używanie FOB do kontenerów itp.

  1. Warunki handlowe INCOTERMS 2010
    – co regulują a czego nie regulują INCOTERMS 2010
    – co to jest „ryzyko” w dostawie i dlaczego to nie to samo co przejście „własności”
    – przejście własności, kiedy?
    – najczęściej popełniane błędy np.: nadużywanie EXW, stosowanie FOB, CFR lub CIP do kontenerów, nieumiejętne stosowanie DDP
    – obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
    – dokumenty potwierdzające dostawę zgodnie z wybraną formułą INCOTERMS
    – L/C czyli letter of credit (akredytywa) i jej zastosowanie w handlu zagranicznym

  2. Znaczenie reguł INCOTERMS dla określenie momentu powstania obowiązku podatkowego


  1. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania

Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu

  • EXW EX Works (… named place)
  • FCA Free Carrier (… named place)
  • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
  • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
  • DAT Delivered At Terminal (… named terminal at port or place of destination)
  • DAP Delivered At Place (… named place of destination_
  • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)

    Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć:
    – klauzule ładunkowe londyńskich ubezpieczycieli A, B, C
    – inne ubezpieczenia ładunkowe: niemiecki, amerykańskie
    – „po co ubezpieczać CARGO gdy przewoźnik jest szeroko i wysoko ubezpieczony”?

Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego

Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), a co to jest morski list przewozowy (sea waybill) i kiedy stosować zamiast B/L, stawki: demurrage, detention.

  • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
  • FOB Free On Board (… named port of shipment)
  • CFR Cost and Freight (… named port of destination)
  • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)

 

  1. Dyskusja, pytania

 

Cena: 740 pln + 23% VAT

Kontakt

Aneta Korczak
604 455 182
aneta.korczak@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl