Akademia Menadżera, czyli sztuka mistrzowskiej komunikacji z podwładnymi
Kategoria: Kompetencje osobiste
Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
Nauczysz się jak efektywnie komunikować się z pracownikami w trakcie trudnych rozmów, tak aby wzmacniać ich pozytywne, właściwe postawy i korygować zachowania niepożądane,
Zdobędziesz umiejętności skutecznego radzenia sobie z oporem pracownika, zwiększania poziomu jego motywacji oraz nastawienia na celowe, przemyślane działanie,
Poznasz procesy zaawansowanej komunikacji co pozwoli Ci na znacząco większą kontrolę nad przebiegiem trudnych rozmów a w efekcie umożliwi pełną realizację założonych celów,
Nauczysz się jak zmieniać złe nawyki podwładnych w nowe, funkcjonalne standardy zachowania które zwiększą potencjał zadaniowy zespołu,
Określisz swoje mocne strony w komunikacji ale również odkryjesz swoje obszary rozwoju w tej sferze,
Nauczysz się jak zwiększać motywację pracowników stosując mechanizmy wyobrażenia korzyści,
Będziesz potrafił lepiej zarządzać relacjami interpersonalnymi w zespole,
Zdobędziesz umiejętność kształtowania postawy pro-aktywnej w komunikacji z innymi.
CEL SZKOLENIA:
Przekazanie efektywnych schematów prowadzenia trudnych rozmów managera z podwładnymi. Wskazanie na konkretne narzędzia i techniki które umożliwią pełne kontrolowanie takich sytuacji a w efekcie osiągnięcie zamierzonych celów komunikacyjnych.
Nabycie umiejętności formułowania i przekazywania informacji w sposób który skutecznie zmieni albo wzmocni w pożądany sposób postawy pracowników; zwiększy ich zaangażowanie oraz potencjał zadaniowy.
DLA KOGO:
- Managerowie średniego szczebla zarządzania,
- Kierownicy zespołów/ Project Managerowie,
- Pracownicy aspirujący do roli Managerów/ Kierowników zespołów.
METODOLOGIA SZKOLENIA:
Stosowane przeze mnie metody pracy:
…to autorskie, samodzielnie wypracowane poprzez kilkanaście lat praktyki szkoleniowej i konsultingowej, często niekonwencjonalne i zawsze oryginalne, wysoce interaktywne techniki prowadzenia sesji…
…ich wspólnym celem jest zainspirowanie, zmotywowanie – umiejętne sprowokowanie do znajdowania elastycznych i maksymalnie skutecznych metod prowadzenia działań biznesowych… efektywnego zarządzania zarówno sobą samym jak i innymi… …niezależnie od stopnia trudności konkretnych problemów i sytuacji….
- Ćwiczenia praktyczne – prowadzenie symulowanych rozmów – role playing,
- Prowokacyjne pytania,
- Wskazanie na konkretne narzędzia/ techniki/ metody stosowane w rzeczywistych sytuacjach,
- Gry psychologiczne zwiększające kreatywność i przełamujące istniejące ograniczenia tak w sposobie myślenia jak i w działaniu,
- Metody introspekcyjne/ praca na przekonaniach,
- Wspólne rozwiązywanie business-cases z rzeczywistości zawodowej uczestników.
PROGRAM
- Sztuka prowadzenia rozmów czyli komunikacja która przynosi efekty:
- Transparentne wyrażanie własnych przekonań – zasady,
- Efektywne przekonywanie czyli presja w słusznej sprawie/ odwoływanie się do korzyści/ wskazywanie na możliwe zagrożenia/ proporcje i poziomy odniesień/ taktyki argumentacji,
- Rozmowa jako narzędzie budowania utrzymywania właściwej relacji z podwładnym,
- Komunikacja niewerbalna,
- Techniki wspomagające właściwy efekt komunikacyjny.
- Expose szefa, czyli komunikacja na początek współpracy:
- Przygotowanie do expose/ wybór czasu i miejsca,
- Struktura expose/ zdefiniowanie celów komunikacyjnych,
- Techniki prezentacyjne które zastosujemy/ jak zwiększymy własną wyrazistość komunikacyjną/ zwięzłość i przejrzystość wypowiedzi.
- Udzielanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej (feedback) oraz rozmowa korygująca:
- Czym jest informacja zwrotna/ czemu ma służyć i jakie są jej rodzaje,
- Sposoby przekazywania informacji zwrotnej – konstruktywne przekazywanie pochwał i nagan/ skuteczne modele komunikacyjne,
- Zasady pozytywnego przekazywania informacji zwrotnych,
- Rozmowa korygująca/ cele/ schemat funkcjonalny/ techniki wspomagające/ praca nad poziomem motywacji podwładnego.
- Rozmowa motywująca:
- Model funkcjonalny rozmowy motywującej/ zasadnicze cele,
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna,
- Prawa motywacji – praktyczne zastosowania/ Poziomy odniesienia – proporcje,
- Czynniki motywacyjne vs. elementy higieny,
- Jak skutecznie wyrażać uznanie by wzmacniać pożądane postawy/ rodzaje pozytywnych komunikatów,
- Oczekiwania pracowników dot. pozytywnych ocen.
- Okresowa rozmowa oceniająca:
- Określenie kryteriów oceny – co może a co nie powinno podlegać ocenie/ cele rozmowy oceniającej,
- Przygotowanie do rozmowy (manager i pracownik)/ miejsce i czas spotkania,
- Struktura rozmowy oceniającej,
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami (opór/ negacja/ deformacja),
- Najczęstsze błędy w ocenie pracowników.
- Delegowanie uprawnień i powierzanie zadań/ zarządzanie przez delegowanie:
- Istota procesu/ wyznaczniki efektywności i podstawowe cele delegowania,
- Schemat skutecznej rozmowy/ spotkania delegacyjnego,
- Model SMARTER efektywnego wyznaczania celów indywidualnych i zespołowych,
- Typowe błędy w delegowaniu – jak ich unikać.
- Rozmowa rekrutacyjna – interview:
- Jak zaplanować rozmowę rekrutacyjną i jak się do niej przygotować/ Struktura typowego interview,
- Sztuka zadawania adekwatnych/ celowych pytań podczas rozmowy rekrutacyjnej,
- Strategie prowadzenia interview – jak wybrać właściwą,
- Jak być bystrym obserwatorem podczas rozmowy – na co zwracać uwagę u kandydata/ sygnały ostrzegawcze/ stawianie i weryfikowanie hipotez.
Cena: 1390 pln + 23% VAT
Kontakt
Katarzyna Gietka
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl