Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

Trudne rozmowy managera, czyli sztuka mistrzowskiej komunikacji z podwładnymi

Kategoria: ,

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

Cel szkolenia:

Przekazanie efektywnych schematów prowadzenia trudnych rozmów managera z podwładnymi. Wskazanie na konkretne narzędzia i techniki które umożliwią pełne kontrolowanie takich sytuacji a w efekcie osiągnięcie zamierzonych celów komunikacyjnych.

Nabycie umiejętności formułowania i przekazywania informacji w sposób który skutecznie zmieni albo wzmocni w pożądany sposób postawy pracowników; zwiększy ich zaangażowanie oraz potencjał zadaniowy.

Dla kogo:

    • Managerowie średniego szczebla zarządzania,
    • Kierownicy zespołów/ Project Managerowie,
    • Pracownicy aspirujący do roli Managerów/ Kierowników zespołów.

Korzyści dla uczestników:

Dzięki tym warsztatom:

    • Nauczysz się jak efektywnie komunikować się z pracownikami w trakcie trudnych rozmów, tak aby wzmacniać ich pozytywne, właściwe postawy i korygować zachowania niepożądane,
    • Zdobędziesz umiejętności skutecznego radzenia sobie z oporem pracownika, zwiększania poziomu jego motywacji oraz nastawienia na celowe, przemyślane działanie,
    • Poznasz procesy zaawansowanej komunikacji co pozwoli Ci na znacząco większą kontrolę nad przebiegiem trudnych rozmów a w efekcie umożliwi pełną realizację założonych celów,
    • Nauczysz się jak zmieniać złe nawyki podwładnych w nowe, funkcjonalne standardy zachowania które zwiększą potencjał zadaniowy zespołu,
    • Określisz swoje mocne strony w komunikacji ale również odkryjesz swoje obszary rozwoju w tej sferze,
    • Nauczysz się jak zwiększać motywację pracowników stosując mechanizmy wyobrażenia korzyści,
    • Będziesz potrafił lepiej zarządzać relacjami interpersonalnymi w zespole,
    • Zdobędziesz umiejętność kształtowania postawy pro-aktywnej w komunikacji z innymi.

Metodologia szkolenia:

Stosowane przeze mnie metody pracy:

…to autorskie, samodzielnie wypracowane poprzez kilkanaście lat praktyki szkoleniowej i konsultingowej, często niekonwencjonalne i zawsze oryginalne, wysoce interaktywne techniki prowadzenia sesji…

…ich wspólnym celem jest zainspirowanie, zmotywowanie – umiejętne sprowokowanie do znajdowania elastycznych i maksymalnie skutecznych metod prowadzenia działań biznesowych… efektywnego zarządzania zarówno sobą samym jak i innymi… …niezależnie od stopnia trudności konkretnych problemów i sytuacji….

    • Ćwiczenia praktyczne – prowadzenie symulowanych rozmów – role playing,
    • Prowokacyjne pytania,
    • Wskazanie na konkretne narzędzia/ techniki/ metody stosowane w rzeczywistych sytuacjach,
    • Gry psychologiczne zwiększające kreatywność i przełamujące istniejące ograniczenia tak w sposobie myślenia jak i w działaniu,
    • Metody introspekcyjne/ praca na przekonaniach,
    • Wspólne rozwiązywanie business-cases z rzeczywistości zawodowej uczestników.

Program

  1. Sztuka prowadzenia rozmów czyli komunikacja która przynosi efekty:
    • Transparentne wyrażanie własnych przekonań – zasady,
    • Efektywne przekonywanie czyli presja w słusznej sprawie/ odwoływanie się do korzyści/ wskazywanie na możliwe zagrożenia/ proporcje i poziomy odniesień/ taktyki argumentacji,
    • Rozmowa jako narzędzie budowania utrzymywania właściwej relacji z podwładnym,
    • Komunikacja niewerbalna,
    • Techniki wspomagające właściwy efekt komunikacyjny.
  2. Expose szefa, czyli komunikacja na początek współpracy:
    • Przygotowanie do expose/ wybór czasu i miejsca,
    • Struktura expose/ zdefiniowanie celów komunikacyjnych,
    • Techniki prezentacyjne które zastosujemy/ jak zwiększymy własną wyrazistość komunikacyjną/ zwięzłość i przejrzystość wypowiedzi.
  3. Udzielanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej (feedback) oraz rozmowa korygująca:
    • Czym jest informacja zwrotna/ czemu ma służyć i jakie są jej rodzaje,
    • Sposoby przekazywania informacji zwrotnej – konstruktywne przekazywanie pochwał i nagan/ skuteczne modele komunikacyjne,
    • Zasady pozytywnego przekazywania informacji zwrotnych,
    • Rozmowa korygująca/ cele/ schemat funkcjonalny/ techniki wspomagające/ praca nad poziomem motywacji podwładnego.
  4. Rozmowa motywująca:
    • Model funkcjonalny rozmowy motywującej/ zasadnicze cele,
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna,
    • Prawa motywacji – praktyczne zastosowania/ Poziomy odniesienia – proporcje,
    • Czynniki motywacyjne vs. elementy higieny,
    • Jak skutecznie wyrażać uznanie by wzmacniać pożądane postawy/ rodzaje pozytywnych komunikatów,
    • Oczekiwania pracowników dot. pozytywnych ocen.
  5. Okresowa rozmowa oceniająca:
    • Określenie kryteriów oceny – co może a co nie powinno podlegać ocenie/ cele rozmowy oceniającej,
    • Przygotowanie do rozmowy (manager i pracownik)/ miejsce i czas spotkania,
    • Struktura rozmowy oceniającej,
    • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami (opór/ negacja/ deformacja),
    • Najczęstsze błędy w ocenie pracowników.
  6. Delegowanie uprawnień i powierzanie zadań/ zarządzanie przez delegowanie:
    • Istota procesu/ wyznaczniki efektywności i podstawowe cele delegowania,
    • Schemat skutecznej rozmowy/ spotkania delegacyjnego,
    • Model SMARTER efektywnego wyznaczania celów indywidualnych i zespołowych,
    • Typowe błędy w delegowaniu – jak ich unikać.
  7. Rozmowa rekrutacyjna – interview:
    • Jak zaplanować rozmowę rekrutacyjną i jak się do niej przygotować/ Struktura typowego interview,
    • Sztuka zadawania adekwatnych/ celowych pytań podczas rozmowy rekrutacyjnej,
    • Strategie prowadzenia interview – jak wybrać właściwą,
    • Jak być bystrym obserwatorem podczas rozmowy – na co zwracać uwagę u kandydata/ sygnały ostrzegawcze/ stawianie i weryfikowanie hipotez.

 

Cena: 1390 pln + 23% VAT

Kontakt

Aneta Korczak
tel. 604 455 182
aneta.korczak@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl