Systemy szkoleń – Zarządzanie szkoleniami
Kategoria: Human resources
Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)
O SZKOLENIU:
Jak organizować szkolenia, które przynoszą efekty?
Takie pytanie stawia sobie wiele firm. „Zarządzanie szkoleniami” pokazuje, w jaki sposób można sprawić, aby szkolenia stanowiły zyskowną inwestycję.
W czasie warsztatów uczestnicy poznają narzędzia wspomagające główne etapy organizacji szkoleń.
Zgodnie z cyklem szkoleniowym zaczynamy od rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i poprzez planowanie, budżetowanie, projektowanie oraz organizację szkolenia dochodzimy do oceny jego efektywności.
Profil uczestnika:
- Pracownicy działu HR, kadr
- Kadra menadżerska
- Osoby odpowiadające w firmach za szkolenie i rozwój pracowników
KORZYŚCI:
Dla firmy:
- Optymalizacja kosztów programów doskonalenia zawodowego – precyzyjna diagnoza potrzeb szkoleniowych oraz możliwość kontroli ich efektywności
- Zyskanie narzędzi do oceny skuteczności polityki szkoleniowej
- Ograniczenie / optymalizacja kosztów programów rozwojowych
- Poprawa efektywności zarządzania ludźmi
- Ukierunkowanie pracowników na podniesienie jakości usług dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego, a w efekcie – wzmocnienie ich satysfakcji
- Skuteczne wdrażanie zmian
- Budowanie kultury organizacyjnej o dużym wskaźniku inteligencji emocjonalnej, kultury ciągłego podwyższania kwalifikacji przez pracowników
- Wyższa wydajność i zadowolenie personelu
Dla uczestników:
- Nauczą się badać i analizować potrzeby szkoleniowe firmy,
- Poznają zasady planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie,
- Przećwiczą zasady doboru i weryfikacji zleceniobiorców szkoleń,
- Nauczą się dokonywać precyzyjnej ewaluacji szkoleń,
- Przeanalizują procedurę tworzenia grup trenerów wewnętrznych pod kątem potrzeb i możliwości własnej firmy.
CELE SZKOLENIA:
- dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej
- wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy
- przekazanie technik generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania
- udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi
- poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników
- poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami
- dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy
- rozwój kompetencji działu szkoleń.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?:
- Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji
- Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji
- Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy
- Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa
- Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju
- Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich
- Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń
- Projektowanie działu szkoleń
- Zadania działu szkoleń
- Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań
- Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.
2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych:
- Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
- Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
- Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
- Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
- Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
- Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.
3. Planowanie i budżetowanie szkoleń:
- Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów
- Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów
- Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
- Zatwierdzenie budżetu szkoleń.
4. Realizacja projektów szkoleniowych:
- Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia)
- Źródła poszukiwań firm szkoleniowych
- Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady)
- Procedura doboru partnera szkoleniowego
- Szkolenia i ich rodzaje
- cykl uczenia się
- różnorodność typów szkoleń
- metody i formy szkoleń – czynniki decydujące o wyborze
- czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
- Harmonogram szkoleń
- liczba i dobór uczestników
- jak często szkolić?
- kiedy szkolić?
- Realizacja szkoleń
- informacje dla uczestników szkolenia
- hotel – arkusz kontrolny
- o czym należy pamiętać? – ściągawka dla organizatora szkoleń
- Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.
5. Ocena i ewaluacja szkoleń:
- Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick´a,
- Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
- Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń
- Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia
- Błędy w ocenianiu
6. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania:
- Procedura zarządzania szkoleniami oraz Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami.
Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań. To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.
OPINIE KLIENTÓW:
Super szkolenie! Super prowadząca!
System Gazociągów Tranzytowych
EUROPOL GAZ S.A.
—————————–
Bardzo inspirujące, wiele praktycznych wskazówek.
Kapsch Telematic Services Sp. z o.o.
—————————–
Świetne szkolenie, bardzo życiowe i praktyczne.
Kapitalny kontakt trenera z uczestnikami szkolenia. Będę polecał 🙂
PGNIG S.A.
—————————–
Przeprowadzone z pełną realizacją programu, zarówno teoria jak i ćwiczenia praktyczne.
Na 6 oceniam przekaz trenera, umiejętność komunikacji z grupą i szerokie kompetencje!
PGNIG S.A.
—————————–
Trener spisał się na 5+! Część teoretyczna oraz praktyczna dobrze zorganizowana, warto było przyjść 🙂
Sąd Rejonowy w Warszawie
—————————–
Cena: 1390 pln + 23% VAT
Kontakt
Katarzyna Gietka
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl