Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

Systemy szkoleń – Zarządzanie szkoleniami

Kategoria:

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

O SZKOLENIU:

Jak organizować szkolenia, które przynoszą efekty?

Takie pytanie stawia sobie wiele firm. „Zarządzanie szkoleniami” pokazuje, w jaki sposób można sprawić, aby szkolenia stanowiły zyskowną inwestycję.

W czasie warsztatów uczestnicy poznają narzędzia wspomagające główne etapy organizacji szkoleń.

Zgodnie z cyklem szkoleniowym zaczynamy od rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i poprzez planowanie, budżetowanie, projektowanie oraz organizację szkolenia dochodzimy do oceny jego efektywności.

Profil uczestnika:

  • Pracownicy działu HR, kadr
  • Kadra menadżerska
  • Osoby odpowiadające w firmach za szkolenie i rozwój pracowników

KORZYŚCI:

Dla firmy:

  • Optymalizacja kosztów programów doskonalenia zawodowego – precyzyjna diagnoza potrzeb szkoleniowych oraz możliwość kontroli ich efektywności
  • Zyskanie narzędzi do oceny skuteczności polityki szkoleniowej
  • Ograniczenie / optymalizacja kosztów programów rozwojowych
  • Poprawa efektywności zarządzania ludźmi
  • Ukierunkowanie pracowników na podniesienie jakości usług dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego, a w efekcie – wzmocnienie ich satysfakcji
  • Skuteczne wdrażanie zmian
  • Budowanie kultury organizacyjnej o dużym wskaźniku inteligencji emocjonalnej, kultury ciągłego podwyższania kwalifikacji przez pracowników
  • Wyższa wydajność i zadowolenie personelu

Dla uczestników:

  • Nauczą się badać i analizować potrzeby szkoleniowe firmy,
  • Poznają zasady planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie,
  • Przećwiczą zasady doboru i weryfikacji zleceniobiorców szkoleń,
  • Nauczą się dokonywać precyzyjnej ewaluacji szkoleń,
  • Przeanalizują procedurę tworzenia grup trenerów wewnętrznych pod kątem potrzeb i możliwości własnej firmy.

CELE SZKOLENIA:

  • dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej
  • wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy
  • przekazanie technik generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania
  • udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi
  • poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników
  • poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami
  • dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy
  • rozwój kompetencji działu szkoleń.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?:

  • Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji
  • Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji
  • Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy
  • Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa
  • Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju
  • Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich
  • Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń
  • Projektowanie działu szkoleń
  • Zadania działu szkoleń
  • Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań
  • Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.

2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych:

  • Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
  • Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
  • Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
  • Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
  • Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
  • Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.

3. Planowanie i budżetowanie szkoleń:

  • Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
  • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe
  • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów
  • Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów
  • Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
  • Zatwierdzenie budżetu szkoleń.

4. Realizacja projektów szkoleniowych:

  • Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia)
  • Źródła poszukiwań firm szkoleniowych
  • Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady)
  • Procedura doboru partnera szkoleniowego
  • Szkolenia i ich rodzaje
    • cykl uczenia się
    • różnorodność typów szkoleń
    • metody i formy szkoleń – czynniki decydujące o wyborze
    • czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
  • Harmonogram szkoleń
    • liczba i dobór uczestników
    • jak często szkolić?
    • kiedy szkolić?
  • Realizacja szkoleń
    • informacje dla uczestników szkolenia
    • hotel – arkusz kontrolny
    • o czym należy pamiętać? – ściągawka dla organizatora szkoleń
  • Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.

5. Ocena i ewaluacja szkoleń:

  • Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick´a,
  • Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
  • Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń
  • Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia
  • Błędy w ocenianiu

6. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania:

  • Procedura zarządzania szkoleniami oraz Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami.

Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań. To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.

OPINIE KLIENTÓW:

Super szkolenie! Super prowadząca!

System Gazociągów Tranzytowych
EUROPOL GAZ S.A.

—————————–

Bardzo inspirujące, wiele praktycznych wskazówek.

Kapsch Telematic Services Sp. z o.o.

—————————–

Świetne szkolenie, bardzo życiowe i praktyczne.
Kapitalny kontakt trenera z uczestnikami szkolenia. Będę polecał 🙂

PGNIG S.A.

—————————–

Przeprowadzone z pełną realizacją programu, zarówno teoria jak i ćwiczenia praktyczne.
Na 6 oceniam przekaz trenera, umiejętność komunikacji z grupą i szerokie kompetencje!

PGNIG S.A.

—————————–

Trener spisał się na 5+! Część teoretyczna oraz praktyczna dobrze zorganizowana, warto było przyjść 🙂

Sąd Rejonowy w Warszawie

—————————–

Cena: 1390 pln + 23% VAT

Kontakt

Katarzyna Gietka
tel. 22 162 79 63
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl