Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

System Kompetencji jako podstawa Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie

Kategoria:

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

Opis warsztatu:

Ogólnym celem procesu wartościowania jest wycena pracy na poszczególnych stanowiskach funkcjonujących w organizacji. Pamiętać jednak należy, że patrzenie na wartościowanie tylko przez pryzmat ustalania siatki płac jest wielką stratą dla każdej firmy. Wartościowanie stanowi przecież podstawę polityki zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji dzięki funkcjom: komunikacyjnej, motywacyjnej a nawet promocyjnej poprzez działania z zakresu employer brandingu. Wartościować można nie tylko stanowiska, ale również kompetencje niezbędne do efektywnej pracy w danej roli zawodowej. Wiąże się przez to nierozerwalnie z kluczowymi elementami strategii każdego przedsiębiorstwa. Do projektu wartościowania warto wobec tego pochodzić z wielkim pietyzmem oraz uważnością, tak, aby spełnić jego wszystkie role – z korzyścią zarówno dla realizacji strategii firmy, jak i pracujących w niej ludzi. Co za tym idzie, szerokiej analizie należy poddać wybór metod wartościowania oraz wyselekcjonować techniki wartościowania tak, aby były one praktyczne i stanowiły skuteczny bodziec do rozwoju organizacji.

Cele warsztatu:

Celem warsztatu jest dostarczenie rzetelnej wiedzy oraz rozwinięcie praktycznych umiejętności niezbędnych do samodzielnych działań w zakresie:

    • analizy mocnych i słabych stron funkcjonującego w organizacji systemu wynagrodzeń,
    • wyboru metod i technik wartościowania stanowiskowego,
    • zaprojektowania efektywnego systemu wynagrodzeń w organizacji opierającego się na wartościowaniu stanowiskowym,
    • oceny efektów pracy oraz kompetencji pracowników poprzez wartościowanie kompetencyjne.

Dla kogo:

Do udziału w warsztacie zapraszamy pracowników działów personalnych – specjalistów i menedżerów HR, menedżerów działów handlowych oraz właścicieli firm od małych po międzynarodowe korporacje.

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił:

    • wyróżnić kluczowe pojęcia i zagadnienia związane z procesem wartościowania stanowiskowego oraz kompetencyjnego,
    • stworzyć system kryteriów służących podjęciu decyzji o wyborze metod i technik wartościowania,
    • dokonać wartościowania stanowisk pracy przy użyciu różnych metod dostosowanych do strategii, kultury i specyfiki organizacji oraz jej pozycji na rynku,
    • dokonać wartościowania kompetencyjnego oraz zbudować system oceny kompetencji poprzez profilowanie kompetencji.

Program

  1. Wprowadzenie:
    • Powitanie uczestników i przedstawienie się trenera
    • Prezentacja celów i programu szkolenia oraz korzyści z udziału w nim
    • Rewizja oczekiwań uczestników
    • Kontrakt szkoleniowy
  2. Podstawowe pojęcia w zarządzaniu procesem wartościowania stanowisk pracy i kompetencji oraz dyrektywy ogólne przy tworzeniu polityki wynagrodzeń w organizacji:
    • Wartościowanie stanowisk pracy i kompetencji – definicje, cele ogólne oraz szczegółowe
    • Funkcje i rola wartościowania w kontekście strategii HRM oraz całej organizacji
    • Osiem zasad motywowania poprzez wynagrodzenia
    • Dyrektywy ogólne i prawdy podstawowe przy tworzeniu systemu wartościowania w organizacji
  3. Wartościowanie stanowisk pracy:
    • Rola i miejsce wartościowania stanowisk w procedurze projektowania systemu wynagrodzeń
    • Dobór metod i zasady realizacji projektu wartościowania stanowisk
  4. Metody i techniki wartościowania sumarycznego:
    • Dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy podczas wartościowania sumarycznego
    • Zalety i wady wartościowania sumarycznego
    • Rangowanie poprzez porównanie parami
    • Metoda Klasyfikacji
  5. Wartościowanie analityczno-rangowe:
    • Dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy podczas wartościowania analityczno-rangowego
    • Zalety i wady wartościowania analityczno-rangowego
    • Metoda porównania czynników
  6. Metody i techniki wartościowania analityczno-punktowego:
    • Dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy podczas wartościowania analityczno-punktowego
    • Zalety i wady wartościowania analityczno-punktowego
    • Metoda UMEWAP 95 i 2000
    • Wartościowanie „szyte na miarę”
  7. Wartościowanie kompetencji:
    • Wartościowanie stanowisk a wartościowanie kompetencji
    • Profilowanie kompetencji – wskaźniki i poziomy
    • Etapy projektu profilowania i wartościowania kompetencji
  8. Zakończenie szkolenia:
    • Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych
    • Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia
    • Ewaluacji szkolenia

Cena: 1390 pln + 23% VAT

Kontakt

Katarzyna Gietka
tel. 22 162 79 63
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl