JAK WYGRAĆ Z „RYNKIEM PRACOWNIKA” – CZYLI POZYSKAĆ I ZATRZYMAĆ SPECJALISTÓW W FIRMIE?
Kategoria: Polecane Szkolenia, Kadry i płace, Human resources
Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)
Cel szkolenia:
Według różnych danych w najbliższych latach rynek pracy znów będzie „rynkiem pracownika”.
Dla pracodawców oznacza to, że proces pozyskania kandydatów – przynajmniej na część kluczowych stanowisk – będzie musiał być bardziej przemyślany i wykraczać poza ramy dotychczasowej standardowej rekrutacji. Warto też zróżnicować zakres poszukiwań i sprawdzania kompetencji kandydatów na konkretne stanowiska tak, aby zminimalizować koszt i czas trwania rekrutacji.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najważniejszymi zasadami i metodami poszukiwań najlepszych kandydatów do pracy. Zaprezentowane zostaną m.in. przykłady praktycznych narzędzi i technik rekrutacyjnych, a także ważniejsze przepisy prawne (m.in. dotyczące zakazu dyskryminacji oraz ochrony danych osobowych kandydatów).
Szkolenie poprowadzi praktyk -psycholog z wieloletnim doświadczeniem w rekrutacji, były dyrektor agencji doradztwa personalnego.
Korzyści dla Uczestników:
- Praktyczne zaznajomienie z zasadami budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy
- Poznanie różnych możliwości docierania do interesujących nas kandydatów – standardowych i niestandardowych
- Nauczenie się profesjonalnego planowania i prowadzenia procesu rekrutacji – od identyfikacji potrzeb (profilu kandydata) aż po przygotowanie oferty pracy?
- Zapoznanie z różnymi metodami sprawdzania twardych umiejętności i miękkich kompetencji kandydatów zależnie od stanowiska
Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza wszystkich szczebli,specjaliści ds. kadr i rekrutacji
Metody szkoleniowe:
Wykład, przykłady i analizy przypadków, ćwiczenia, dyskusje moderowane
PROGRAM
- Analiza potrzeb i planowanie
- Kogo szukamy, czyli specyfikacja stanowiska i kandydata
- Ogłoszenie o pracę – jak je przygotować, aby dotrzeć do grupy docelowej?
- Formy poszukiwań i docierania do kandydatów zależnie od rodzaju stanowiska
- System rekomendacji pracowniczych – jak działa, jak go wykorzystać w swojej firmie, jak ustalić tzw. referral bonus?
- Współpraca z agencją rekrutacyjną – zakres usług, koszty, korzyści i ograniczenia
- Planowanie przebiegu procesu rekrutacji – analiza aplikacji, przebieg rozmowy kwalifikacyjnej, procedura selekcji, obieg informacji itp.
- Emoloyer branding – budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy
- Przebieg procesu rekrutacji
- Analiza aplikacji – jak czytać CV i sprawdzać informacje w nim zawarte?
- Jakich informacji potencjalny pracodawca może wymagać od kandydatów?
- Zakres „prześwietlania” kandydatów – m.in. referencje, Internet, zbieranie informacji o stanie zdrowia i życiu prywatnym
- Testy rekrutacyjne – możliwości i ograniczenia stosowania
- Zakaz dyskryminacji kandydatów – przepisy prawa i obszary ryzyka
- Procedura kwalifikacyjna
- Etapy rozmowy kwalifikacyjnej
- Zasady opracowywania konspektu rozmowy kwalifikacyjnej(tzw. wywiad ustrukturyzowany) i pytań do kandydatów (przykłady)
- Dobór metody selekcji kandydatów kompetencji do rodzaju stanowiska
- Metody sprawdzania twardych umiejętności i miękkich kompetencji kandydatów (przykłady)
- Przygotowanie odpowiedzi na potencjalne pytania kandydatów
- Najlepszy kandydat, czyli jaki? – zasady porównywania kompetencji i ostatecznej selekcji kandydatów
- Trudne i nietypowe sytuacje w procesie rekrutacji
- Zakończenie rekrutacji
- Oferta pracy dla wybranego kandydata – aspekty formalne i praktyczne
- Zamknięcie procedury i kontakty z kandydatami
- Rola i zakres programu adaptacyjnego dla nowego pracownika.
Cena: 1390 pln + 23% VAT
Kontakt
Katarzyna Gietka
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl
tel. 22 378 26 81
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl