Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

Funkcjonowanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w obrocie gospodarczym – od założenia po likwidację, ze szczególnym uwzględnieniem problemów księgowych i podatkowych. Odpowiedzialność zarządu a odpowiedzialność księgowych.

Kategoria: , ,

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

  1. Rodzaje podmiotów prowadzących działalność gospodarczą według regulacji krajowych, wady i zalety różnych form prowadzenia działalności
  • Działalność jednoosobowa
  • Spółka cywilna
  • Spółka jawna
  • Spółka partnerska
  • Spółka komandytowa
  • Spółka akcyjna
  • Spółka komandytowo-akcyjna

 

  1. Prawne regulacje w zakresie prowadzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i prowadzenia dokumentacji spółki
  • Prowadzenie dokumentacji w świetle Kodeksu spółek handlowych w spółce z o.o.
  • Prowadzenie dokumentacji w świetle ustawy o rachunkowości
  • Dokumentacja podatkowa spółki ( CIT/VAT)
  • Rodzaje dokumentów w firmie (podział na dokumenty wewnętrzne i zewnętrzne)
  • Naruszenia wymogów dokumentacji – skutki dla członków organów spółek z o.o.
  • Podpisywanie dokumentacji – uchwały, potwierdzenia sald, zarządzenia, aneksy

 

  1. Tworzenie spółki
  • Procedura tworzenia spółki – od aktu notarialnego po wpis do KRS, dokumenty, oświadczenia, wzory, opłaty.
  • Umowa spółki, statut, akt założycielski- treść, obowiązki podatkowe i ryzyka
  • Zasady zmiany umowy spółki a opodatkowanie
  • Czy zmiana umowy spółki wymaga do swojej ważności wpisu do KRS (rodzaje wpisów, wpisy konstytutywne, a wpisy deklaratoryjne)

 

  1. Organy w spółkach kapitałowych i ich obowiązki, w tym obowiązku w zakresie sporządzania dokumentacji
  • Zarząd a zgromadzenie wspólników – prawa, obowiązki, kompetencje,
  • Kapitał zakładowy- zasady tworzenia i księgowania, obowiązki podatkowe
  • Rok obrotowy w spółce – dokumentacja, uchwały zarządu i wspólników, księgi,
  • Zasady zatrudniania członków zarządu (umowa o pracę, umowa zlecenie, kontrakt menadżerski – jako dokument będący podstawą świadczenia pracy) konsekwencje w podatku dochodowym, VAT i ZUS
  • Kto z członkiem zarządu podpisuje umowę o pracę
  • Zasady odwoływania członków zarządu
  • Odpowiedzialność członków zarządu za zobowiązania podatkowe i handlowe

 

  1. Odrębności w zakresie jednoosobowej spółki z o.o. – wady i zalety
  • Jednoosobowa spółka z o. o.
  • Akt założycielski,
  • Uprawnienia jedynego wspólnika,
  • Czynności dokonywane ze spółką
  • Podleganie ZUS
  1. Specyfika działalności i opodatkowania spółki z o.o. komandytowej.

 

  1. Dokumentacja w zakresie kontrolowania i zawierania umów
  • Problem reprezentacji w poszczególnych podmiotach prawa gospodarczego
  • Prokura – pojęcie, ustanowienie, kompetencje
  • Forma czynności prawnych
  • Podatek VAT – status kontrahenta a odpowiedzialność zarządu i głównej księgowej

 

  1. Rozwiązanie i likwidacja spółki z o. o. w ujęciu księgowym i podatkowym
  • Przyczyny rozwiązania spółki z o. o.
  • Przebieg likwidacji spółki z o. o., jakie dokumenty należy stworzyć, jak wycenić majątek spółki z o.o.?
  • Likwidacja a podatek VAT
  • Podział majątku
  • Wykreślenie spółki z o. o. z rejestru.

Cena: 740 pln + 23% VAT

Kontakt

Katarzyna Gietka
tel. 22 162 79 63
kom. 668 326 022
katarzyna.gietka@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl