Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

Excel jako narzędzie wspomagające w marketingu.

Kategoria: , , ,

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

 
Cel:

Usprawnić i przyspieszyć wszelkie analizy i kalkulacje wykonywane w dziale i na potrzeby działu marketingu.

Uczestnicy:

– pracownicy działu marketingu i sprzedaży

Korzyści:
  • bardzo szybkie analizowanie bardzo dużych zbiorów danych: sprzedaż, zakup, promocje, raporty cenowe, obróbki badań marketingowych
  • zminimalizowanie błędów w obliczeniach dzięki zastosowaniu funkcji dostępnych w Excel’u
  • skrócenie czasu raportowania i analizowania danych
  • graficzna prezentacja wyników badań i analiz z zastosowaniem wykresów, formatowania warunkowego i innych narzędzi graficznych

Program dzień 1 i 2

1. Kalkulacje z uwzględnieniem funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel:
  • Kalkulacje ceny: hurtowe, detaliczne, netto, brutto, w odniesieniu do cen konkurencji, w odniesieniu do popytu, w odniesieniu do kosztów
  • Kalkulacje marży: kwotowa i procentowa, pokrycia I, II i III stopnia
  • Kalkulacje zysków: netto i brutto, pośrednie i bezpośrednie
  • Kalkulacje kosztów działu marketingu

2. Analiza istotności (ABC) i zmienności (XYZ) towarów, Klientów, przedstawicieli handlowych.

3. Macierz decyzyjna jako narzędzie wspomagające podejmowanie decyzji.

4. Kontrola kosztów marketingu poprzez dokonanie zestawienia produktów, grup Klientów, segmentów rynku czy kanałów dystrybucyjnych pod względem wielkości sprzedaży i nakładów marketingowych.

5. Raporty efektywności działań marketingowych.

6. Plany marketingowe i sprzedażowe – makra i tabele przestawne:

  • Konsolidacja pojedynczych planów działań w budżet marketingowy i sprzedażowy
  • Przygotowanie globalnego planu marketingowo-sprzedażowego
  • Porównanie planu i realizacji założeń wraz z analizą odchyleń
  • Przygotowanie raportów jednostkowych dla poszczególnych regionów czy obszarów sprzedaży

7. Analizy sprzedaży jako podstawowe źródło informacji o działalności firmy:

  • Wielowymiarowa analiza struktury i dynamiki sprzedaży wg towarów
  • Wielowymiarowa analiza struktury i dynamiki sprzedaży wg Klientów
  • Wielowymiarowa analiza struktury i dynamiki sprzedaży wg segmentów rynku

8. Symulacje potencjalnych warunków promocji z zastosowaniem analizy warunkowej.

  • Systemy bonusowe dla Klientów
  • Wariantowanie warunków promocji
  • Poszukiwanie optymalnych wartości spełniających wybrane kryteria np. cenowe czy zakupowe

9. Analiza rezultatów badań marketingowych – case study – przykładowe analizy wyników badań marketingowych z zastosowaniem tabel przestawnych

10. Graficzna prezentacja wyników analiz marketingowych i sprzedażowych
  • Formatowanie warunkowe
  • Wykresy przebiegu w czasie
  • Wykresy dynamiczne i wielotypowe.

Cena: 1390 pln + 23% VAT

Kontakt

Aneta Korczak
tel. 604 455 182
aneta.korczak@kdkinfo.pl

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl