Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

ePR – JAK SKUTECZNIE PROWADZIĆ PUBLIC RELATIONS W INTERNECIE

Kategoria:

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

Cel szkolenia

• jak wykorzystać nowe technologie w komunikacji z mediami, klientami, partnerami i otoczeniem rynkowym?
• jak komunikować się z uwzględnieniem różnych segmentów odbiorców 
• w jaki sposób pisać, by użytkownicy i dziennikarze chętnie czytali nasze informacje?
• czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
• jak mierzyć skuteczność publikowanej treści?

Korzyści dla uczestników

• Zapoznanie ze specyfiką internetu i poznanie różnic między komunikacją online versus offline
• Poznanie skutecznych sposobów i narzędzi dotarcia z przekazem do różnych grup docelowych
• Inspiracje, benchmarki i case studies – przykłady aktywności firm na polu ePR, content marketingu i dziennikarstwa w sieci
• Poznanie metod i wskaźników pozwalających na estymowanie efektywności w komunikacji firmy w kanale online

Adresaci szkolenia

• Specjaliści ds. e-marketingu i marketingu offline planujący lub rozpoczynający przygodę z komunikacją w social media
• Pracownicy działów Public Relations i Obsługi Klienta 
• kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację offline i online

Metodologia szkolenia

• Forma wykładowo-warsztatowa uwzględniająca praktyczne zasady redagowania informacji. 
• Prezentacja studiów przypadku, kampanii ePR i wzorców komunikacji dla specyfiki mediów społecznościowych. 
• Zadania indywidualne i w grupach mających na celu przygotowanie się lub/i usprawnienie komunikacji za pośrednictwem internetu.

 
Program

1. Zaplanuj zanim opublikujesz
a. Ewolucja contentu – od papieru do mobile i społeczności; jak kanały online wpływają na komunikację offline?
b. Strategie redagowania i publikacji treści w sieci – jak wykorzystać kanał internetowy do zwiększania zasięgu?
c. Konwergencja – tradycyjne media a Internet; symbioza czy wojna?
d. Targetowanie treści względem audytorium – jak skutecznie docierać do odbiorcy komunikatu?
Quiz wiedzy + ćwiczenie praktyczne (definiowanie odbiorcy)

2. Internet PR w praktyce
a. Idea i cele ePublic Relations
b. Obszary działania i narzędzia internetowego PR od A do Z
c. Rodzaje ePR: pasywny i aktywny – który wybrać? Wady i zalety
d. Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami w sieci?
e. Newslettery i magazyny elektroniczne – e-mail jako instrument ePR, czyli jak zaadoptować najefektywniejszy kanał komunikacji online?
f. Trendy i wyzwania w ePR – blogi, społeczności, mikroblogi, fora – kryzysy i sukcesy w nowej rzeczywistości
g. Niestandardowy ePR i black PR w sieci – walczyć czy ignorować
h. Komunikacja wewnętrzna (intranet) i z partnerami (extranet) – jak wykorzystać sieć do komunikacji z partnerami i kontrahentami?
i. Content Marketing – ewolucja komunikacji online, która destabilizuje dotychczasowy rynek treści…
j. Przykłady realizacji
Ćwiczenie praktyczne – plan aktywności ePR

3. Praktyka redagowania treści w Internecie
a. Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – jak skutecznie komunikować się z poziomu WWW?
b. Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje contentu w sieci
c. Style komunikacji – jak dobierać język w zależności od grupy docelowej?
d. Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – dlaczego, po co i w jaki sposób?
e. Układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, tabele – dlaczego wszystko ma znaczenie?
f. Multimedia w serwisach WWW – od zdjęć i animacji, przez audio i wideo, po wideo i telewizję interaktywną – specyfika, zasady tworzenia, przykłady
g. Redagowanie treści w zależności od jej celu:
– Informacyjne/PR/IR – raporty, konferencje, publikacje, komunikaty prasowe, 
– budowa i zarządzanie pressroom, 
– prezentacje PowerPoint i PDF – tworzenie i publikacja w sieci
h. Redaktor jako ekspert SEO – strategie pozycjonowania w kompetencjach PR 
Ćwiczenia praktyczne – analiza i ocena materiałów

4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking
a. Definiowanie celów w zależności od rodzaju treści (tekst, wideo, audio, etc.)
b. Audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
c. Badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (focusy, IDI, ankiety www), analityka webowa
d. Mierniki skuteczności – wskaźniki e-marketingowe (np. lepkości/śliskości) i standardy analityczne (np. wskaźnik odrzuceń) 
e. Weryfikacja popularności contentu w sieci – przykłady narzędzi

5. Trendy, zagrożenia, perspektywy 
a. Agregatory treści i alerty w sieci – jak zwiększać zasięg i być poinformowanym?
b. Zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu) 
c. Outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu

Cena: 850 pln + 23% VAT

Kontakt

Iwona Kwiatkowska
tel. (022) 208 23 78, fax (022) 211 20 90
iwona.kwiatkowska@akademiamddp.pl

Partner

 

 

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl