Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

ANALITYKA WEBOWA W OPARCIU O GOOGLE ANALYTICS

Kategoria:

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

Cel szkolenia

Podczas warsztatu postaramy się dostarczyć wskazówek i odpowiedzieć:
• w jaki sposób internauci przeglądają strony w sieci?
• wskazać praktyczne porady  redagowania contentu w internecie
• jak zacząć? – od prototypu szablonu po kompletny serwis
• w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje?
• czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników?
• jak mierzyć skuteczność publikowanej treści i poinformować o trendach?

Korzyści ze szkolenia

Podczas kursu zaprezentujemy praktyczne ćwiczenia i narzędzia:
• projektowanie wireframes i prototypy szablonów treści
• praktyczne zasady formatowania i redagowania informacji pod kątem segmentów odbiorców (persony)
• najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
• sprawdzone techniki perswazji, które przekładają się na sprzedać
• gotowe narzędzia i aplikacje rozpowszechniania informacji
• mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci

Profil uczestnika

Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów. Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.

Metodologia

Forma warsztatowa z dużą ilością ćwiczeń indywidualnych i w grupach. Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów.

 
Program

Dzień I Content Marketing

1. Content Marketing bez tajemnic
a. Jak, po co i dlaczego? – Content Marketing od A do Z
b. Budowanie strategii content marketingowej krok po kroku
c. Profil odbiorcy:
   – jakich treści poszukując i jak je wykorzystują odbiorcy? 
   – typy odbiorców – od researchera do decydenta
   – punkt wyjścia: Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy
d. Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
e. Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
e. Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
f. Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony

2. Fundamenty Content Marketingu
a. WWW jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX) 
b. Treść a rodzaj projektu – jak dobierać treść do narzędzi online?
c. Prototypowanie informacji (AI) w sieci – makietowanie w praktyce
d. Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart” 
e. Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu
f. Dekalog redaktora – jak pisać by przykuć uwagę odbiorcy?
g. Ton publikacji – ekspert,  doradca czy żartowniś ?
h. przegląd narzędzi content marketingu od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki. 
i. formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia infografik, checklist i poradników
k. Psychologia online jako oręż Content Managera:
  – efekt złudzenia
  – sposoby postrzegania i selektywna uwaga
  – afordancje, zapamiętywanie i zapominanie
  – strategia postępującego ujawniania
  – storytelling
  – motywacje odbiorcy
case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat

3. Promocja w ramach content marketingu
a. jak promować własne treści i pozyskiwać odbiorców?
b. sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
c. Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń?
d. SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści?
e. pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)?
g. newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu?
h. content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści?
i. content w social media – własne platformy (blog) versus platformy publiczne (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
j. reklama natywna jako przykład aktywności CM
Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu

Dzień II Redagowanie treści online

1. Praktyka redagowania treści
a. Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – 10 zasad, które każdy redaktor powinien znać na pamięć!
b. Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje treści w sieci
c. Style komunikacji i redagowania treści – złote zasady budowania przekazu w Internecie
d. Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – jak „wybić się” z tekstem by był zauważony i przeczytany?
e. Układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo – dlaczego każdy szczegół ma znaczenie przy przeciętnej, 30-sekundowej wizycie internauty?
f. Zasady redagowanie kontentu w projektach internetowych:
  – newsletter i e-mail
  – checklista SEO i Adwords
  – display, social media i mobile
  – pozostałe formaty
Ćwiczenia praktyczne – redagowanie informacji do Internetu

2. Perswazja, sprzedaż i neuromarketing – jak “manipulować” słowem by skłaniać użytkowników do podejmowania oczekiwanych przez biznes akcji?
a. Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie? – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
b. Czy i w jaki sposób można „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji? – o prostych i teoretycznie słowach bez znaczeniach, które wpływają na efekt sprzedażowy
c. 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
d. Neuromarketing w praktyce – 7 złotych zasad oddziaływania na odbiorcę.
Ćwiczenie praktyczne – analiza treści sprzedażowych, zadania perswazji online

3. Content Marketing a sprzedaż
a. Jak pozyskiwać  prospekty i leady sprzeadażowe w zamian za treść?
b. Content marketing a lead nurturing (pielęgnowanie leadów)
c. Automation marketing – jak content wspiera automatyzację w marketingu?
d. Content a lejek sprzedażowy – jakie treści dystrybuować w zależności od etapu potencjalnego w procesie sprzedażowym?
e. landind pages – jak skłaniać użytkownika do pozostawienia danych w zamian za content?
f. Przykłady content marketingu w pozyskiwaniu leadów
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie mailingu/LP w ramach akcji content marketing

4. Pomiar skuteczności contentu online
a. Audyt treści – jak zweryfikować skuteczność contentu?
b. Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu?
c. Badania online i monitoring Internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
d. Role i funkcje w ramach strategii content marketingowej
e. Estymacja efektywności działań – od CPV do ROI

Cena: 1250 pln + 23% VAT

Kontakt

Iwona Kwiatkowska
tel. (022) 208 23 78, fax (022) 211 20 90
iwona.kwiatkowska@akademiamddp.pl

Partner

 

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl