Widget Menu

Aenean lacinia varius vulputate. Cras in tellus eros, vitae volutpat lectus. Suspendisse nec elit nec mi pretium ullamcorper.

100% SPRZEDAŻY ONLINE – E-COMMERCE I GENEROWANIE LEADÓW

Kategoria:

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (formularz)

Cel szkolenia

• Prezentacja narzędzi perswazji w sprzedaży online
• Sposoby praktycznego definiowania i segmentowania odbiorców
• Promocja projektów e-commerce w sieci – skuteczne metody dotarcia do nabywców
• Sztuka generowania zapytań (leadów) sprzedażowych
• Projektowanie systemów transakcyjnych i landing pages
• Skuteczne narzędzia komunikacji z uwzględnieniem specyfiki e-commerce

Korzyści ze szkolenia

• Poznanie kluczowych aspektów prowadzenia działań w zakresie e-handlu i pozyskiwania leadów
• Przybliżenie praktyki e-commerce – od definiowania grupy docelowej przez prezentację produktu po pomiar efektywności 
• Przedstawienie terminów, pojęć i żargonu branżowego związanego z e-commerce i leadami
• Opanowanie sztuki doboru środków i narzędzi online do celów sprzedażowych
• Pozyskanie umiejętności w zakresie metody rozliczeń przy współpracy z partnerami online oraz pomiar efektywności

Profil uczestnika

• Specjaliści ds. promocji, sprzedaży, handlu oraz marketingu zamierzający rozpocząć działania w zakresie e-handlu oraz zoptymalizować/udoskonalić obecnie prowadzone aktywności.
• e-marketerzy odpowiadający lub planujący za kampanie promocyjne platform i systemów e-commerce oraz posykiwanie kontaktów/klientów na usługi
• kierownicy i dyrektorzy odpowiedzialni za działania w obszarze online na poziomie sprzedaży i marketingu
• project managerowie (kierownicy projektów) zainteresowani sprzedażą własnych produktów/usług i projektów w sieci

Metodologia

• Forma wykładowo – warsztatowa bazująca na przykładach z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki.
• Realizowanie adekwatnych do formy ćwiczeń zakresie sprzedaży bezpośredniej jak i pozyskiwania leadów (sprzedaż pośrednia)
• Dyskusje i wymiana spostrzeżeń.

 
Program

DZIEŃ 1 Sprzedaż produktów online [klasyczny e-commerce]

1. Jaki jest polski e-konsument?
a. Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy
b. Typy  polskich e-konsumentów w sieci – segmentacja online
c. Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych? 
d. Efekt ZMOT i marketing rekomendacji
e. Źródła informacji o produktach i usługach w sieci
f. Efekt ROPO – cała prawda o efektywności kanałów online i offline
Badania online, case study, Ćwiczenie praktyczne

2. Projektowanie strategii i systemów e-commerce
a. Modele i definiowanie strategii e-commerce
b. Jak wybrać optymalną platformę e-commerce – kryteria wyboru (licencje, abonament, prowizje)
c. Platformy shoppingowe – własna czy dzierżawiona? – możliwości, wybór, koszty
d. Specyfika projektowania elementów i serwisów transakcyjnych
• Projektowanie procesów sprzedażowych – użyteczność, architektura informacji, nawigacja
• projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
• Checklista sklepu online
• Konstruowania procesu zamówienia – najlepsze praktyki
e. Obsługa klienta online – krytyczne elementy logistyki, komunikacji i obsługi po-sprzedażowej
f. Skuteczna komunikacja w projektach e-commmerce – perswazja, mechanizmy, content
g. Trendy w e-handlu – mobile (m-commerce), social shopping, zakupy grupowe, itp.
Ćwiczenie praktyczne – konstruowanie modelowego szablonu

3. Promocja i reklama online w kontekście e-commerce
a. Skuteczne sposoby promocji i reklamy online typu direct response
b. taktyki i dobór narzędzi  w zależności od wielkości projektu i budżetu (e-mail, SEM, ePR, display, etc.)
c. analiza SWOT poszczególnych składników e-promocji
d. specyfika komunikacji reklamowej w e-commerce na przykładzie kampanii Adwords, e-mailingów reklamowych i display
e. niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-handlu
Ćwiczenie praktyczne – konstruowanie modeowego szablonu

DZIEŃ 2 Pozyskiwanie klientów i zapytań przez Internet [generowanie leadów]

4. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe?
a. co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
b. Model generowanie leadów
c. Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
d. jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
e. dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

5. Landing Page i systemy transakcyjne
a. jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
b. strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu akcji?
c. sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW
d. formularz kontaktowy – najlepsze wzorce i typowe błędy
e. wnioski internetowe – jak projektować by zwiększać konwersję?
f. motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online
Ćwiczenie praktyczne – LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza

6. Performance marketing i afiliacja
a. Na czym polega marketing afiliacyjny i jakie są jego modele?
b. Kryteria wyboru partnerów – sieci afiliacyjne i afilianci
c. Efektywnościowe modele rozliczeń
d. Działania typu member gets member
Przykłady aktywności na rynku polskim

7. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować sprzedaż?
a. monitoring i optymalizacja działań w obszarze e-handlu
b. kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
c. kluczowe parametry efektywnościowe w sklepach internetowych i projektach transakcyjnych – od generowania ruchu do sprzedaży
d. Narzędzia analityczne w e-commerce i generowaniu leadów – co mierzyć i jak interpretować dane? 
e. Systemy monitorujące i scoring w procesie leadowym

Cena: 1250 pln + 23% VAT

Kontakt

Iwona Kwiatkowska
tel. (022) 208 23 78, fax (022) 211 20 90
iwona.kwiatkowska@akademiamddp.pl

Partner

 

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl